Επιστολές

 

Αίτημα για το «Δικαίωμα στην εναλλακτική εκπαίδευση»


Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Σας καλούμε και εσάς προσωπικά, τόσο από τη θέση που σήμερα κατέχετε, όσο και ως γονέα, να συμβάλετε στην υλοποίηση του αιτήματός μας για το δικαίωμα της ελληνικής κοινωνίας στην Εναλλακτική εκπαίδευση.

Σήμερα στην ελληνική κοινωνία υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός γονέων και κηδεμόνων, οι οποίοι αναζητούν και επιθυμούν να ακολουθήσουν εναλλακτικά εκπαιδευτικά μοντέλα. Ταυτόχρονα υπάρχουν ενεργοί πυρήνες εκπαιδευτικών κινούμενων σε εναλλακτικά μοντέλα εκπαίδευσης, που αν και επιθυμούν, αδυνατούν ωστόσο να ιδρύσουν ένα εναλλακτικό σχολείο, λόγω της ακαμψίας του νομικού πλαισίου.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η λειτουργία ενός και μόνο εκπαιδευτικού συστήματος το καθιστά εξ ορισμού ανεπαρκές. Για αυτό το λόγο υποστηρίζουμε την ύπαρξη πολλαπλών εκπαιδευτικών συστημάτων. Υπάρχουν πολλά πλήρη και έγκυρα εναλλακτικά συστήματα αναγνωρισμένα ανά τον κόσμο. Πιστεύουμε ότι τα συστήματα αυτά θα αλληλοεπιδράσουν θετικά, τόσο με το υπάρχον εκπαιδευτικό μας σύστημα όσο και μεταξύ τους, και θα αποτελέσουν φυτώρια νέων ιδεών, πρακτικών και μεθόδων. Επιθυμούμε ως ελεύθεροι πολίτες να έχουμε το δικαίωμα της επιλογής στην εκπαίδευση.

Παρακαλούμε για την όσο το δυνατόν ταχύτερη:

  1. Θεσμοθέτηση κανόνων που να επιτρέπουν τη λειτουργία σχολείων εναλλακτικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, σύμφωνα με τις αντίστοιχες παιδαγωγικές τους αρχές σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό δυναμικό, το χώρο και τον τρόπο διδασκαλίας.
  2. Θεσμοθέτηση ή/και υιοθέτηση αυστηρών κριτηρίων με βάση τα διεθνή πρότυπα για την πιστοποίηση κάθε εναλλακτικού συστήματος.

Για μια καλύτερη κοινωνία

Για ένα καλύτερο αύριο

Γιατί τα πάντα είναι θέμα παιδείας

Με εκτίμηση,

Πρωτοβουλία γονέων Δη. Δη. Μο. Σ.

 

(Yπογράψτε την επιστολή πατώντας ΕΔΩ)

Αίτημα για την Δημιουργία Δημόσιων Μοντεσσοριανών Σχολείων (Δη. Δη. Μο. Σ.)

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Η προσωπική μας επαφή με τη μοντεσσοριανή φιλοσοφία και το Μοντεσσοριανό Σύστημα εκπαίδευσης μας έκανε ένθερμους υποστηρικτές αυτής της εξαιρετικής εκπαιδευτικής προσέγγισης. Παρατηρήσαμε πόσο αβίαστα, φυσικά κι ευχάριστα μεταδόθηκαν στα παιδιά οι γνώσεις, ο πολιτισμός, οι αξίες, ο αυτοσεβασμός, η αξιοπρέπεια. Εντυπωσιαστήκαμε όταν είδαμε, ακόμα και τα πολύ μικρά παιδιά, να δουλεύουν με ηρεμία, αυτοσυγκέντρωση, συνειδητότητα, ανεξαρτησία και χαρά. Μας ξάφνιασε ευχάριστα το αίσθημα πληρότητας και ικανοποίησης μετά την ολοκλήρωση των εργασιών τους, η αγάπη τους για το σχολείο, τις δασκάλες, τις δραστηριότητες, όπως και η δίψα τους για μάθηση.

Όραμά μας είναι να γίνει προσιτός αυτός ο τρόπος διδασκαλίας σε δημόσιο επίπεδο. Θέλουμε τα παιδιά μας να εκπαιδευθούν ευχάριστα, φυσικά, με αγάπη και σεβασμό στη φύση τους και στην προσωπικότητά τους, να καλλιεργήσουν την κρίση τους και να μάθουν να διαχειρίζονται την εμπειρία τους.

Θα θέλαμε να μυήσουμε κι εσάς στα εκπληκτικά μονοπάτια της μοντεσσοριανής φιλοσοφίας και εκπαίδευσης. Είμαστε σίγουροι ότι θα ενθουσιαστείτε, όπως ενθουσιαστήκαμε κι εμείς, και ότι θα συμβάλλετε με όλη σας την καρδιά στη Δημιουργία Δημόσιων Μοντεσσοριανών Σχολείων.

Αιτούμαστε την ίδρυση μοντεσσοριανών σχολείων και στη δημόσια εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, ζητάμε μια συνάντηση – διάλογο με αρμόδια επιτροπή, όπου θα γίνει εκτενής παρουσίαση του Μοντεσσοριανού Συστήματος ώστε να δρομολογηθούν οι ανάλογες ενέργειες με σκοπό να έχουμε το πρώτο Δημόσιο Μοντεσσοριανό σχολείο το συντομότερο δυνατό.

Είμαστε παρόντες για να στηρίξουμε έμπρακτα αυτό το όραμά μας.

Για μια καλύτερη κοινωνία.

Για ένα καλύτερο αύριο.

Γιατί όλα είναι θέμα παιδείας.

Γιατί η μοντεσσοριανή φιλοσοφία σέβεται το παιδί και τη φύση του.

Με εκτίμηση,

Πρωτοβουλία γονέων Δη. Δη. Μο. Σ.

(Yπογράψτε την επιστολή πατώντας ΕΔΩ)

 

21 thoughts on “Επιστολές

  1. 1) Έχοντας την αντίληψη ότι είναι αντιφατικό και αδιανόητο να ζητάς την αυτοκατάργηση ενός συστήματος, θεωρώ άτοπο το αίτημα αναγνώρισης και θεσμοθέτησης οποιασδήποτε εναλλακτικής παιδείας που σέβεται τον εαυτό της και στοχεύει στην παραγωγή ενός ανατρεπτικού για το σαθρό σύστημα προϊόντος και την δόμηση μιάς ανώτερης κοινωνίας. Κάθε αίτημα προς το κράτος σημαίνει αναγνώριση του κράτους με ό.τι αυτό συνεπάγεται (Στρατός, σώματα ασφαλείας, σύνορα ταξική και συγκεντρωτική δομή κλπ).
    2) Συμμετείχα σε σχετική δημόσια εκδήλωση του τέως βουλευτή του ΚΚΕ κ. Μπάμπη Χαραλάμπους (προβολής των θέσεών του στο θέμα της παιδείας) τον οποίο ευθέως ρώτησα » Τι θέση έχουν στο δικό σας μοντέλο σχολεία όπως το Σταγέρα Πολιάνα του Τολστόϊ στην Ρωσία, το Σάμμερχιλ του Νήλ στην Γερμανία, το λύκειο θηλέων των Δελμούζου-Σαράτση στον Βόλο, τα οποία όχι μόνο αποτέλεσαν τομή στην ιστορία της εφαρμοσμένης παιδαγωγικής επιστήμης αλλά και φλογιζαν την ψυχή όλων των φοιτητών παιδαγωγικής σε όλες τις εποχές και τα οποία κάθε άλλο παρά κρατικά μοντέλα υπήρξαν;). Ο κ. Χαραλάμπους δήλωσε άγνοια και αδυναμία απάντησης επαναλαμβάνοντας την θέση του κόμματός του για μία ενιαία κρατική παιδεία!!!
    3) Επειδή το θέμα είναι πιό πολύπλοκο από όσο το κείμενο προς υπογραφήν θέτει, και επειδή διαφωνώ και με την ιδιωτική εκμεταλλευτική (εμπορευματοποιημένη) και με την ενιαία κρατική παιδεία, ενώ είμαι υπέρ της ελεύθερης κοινονικοποιημένης παιδείας με οποιοδήποτε ελεύθερα επιλλεγμένο παιδαγωγικό μοντέλο, ελπίζω να κατανοήσετε την άρνησή μου να προσυπογράψω το αίτημά σας, παρόλο που εκτιμώ το σύστημα Μοντεσόρι.

    • εκτιμουμε πολυ την ανταποκριση σας, εστω κι αν δε συμφωνουμε ως προς τον τροπο επιτευξης των σκοπων μας. Συμφωνουμε πως το θεμα ειναι πολυ πιο περιπλοκο αλλα η επιστολές αυτές είναι απλως η αφορμη για μια ουσιαστικη εναρξη διαλογου, οχι βεβαια με την εξουσια, αλλα μεταξυ μας. Αυτο το σκοπο υπηρετει η λεξη κοινοτητα που υπαρχει στον τιτλο. Η συμπραξη ατομων με κοινο σκοπο και οραμα δεν μπορει να κατευθυνθει απο οποιαδηποτε κρατικη αρχη. Το ζητουμενο ειναι η κινητοποιηση, ακομα κι αν φανταζει ουτοπικη η διεκδικηση.

  2. Ο/Η Λιτσα Σεπυργιωτη λέει:

    Ειμαι σε παρομοια φαση αναζητησης για την μελλοντικη εκπαιδευση των παιδιων μου. Με ενδιαφερει πολυ το homeschooling και ψαχνω πληροφοριες εδω και λιγο καιρο. Επικροτω την προσπαθεια σας και θα ηθελα να συμμετεχω οπως μπορω.Το email μου ειναι στη διαθεση σας αν χρειαζεστε ανθρωπους για μελλοντικες δρασεις σχετικες με αυτα τα θεματα. 🙂

  3. Ο/Η παπαδημητριου γεωργιος λέει:

    συγχαρητηρια για την παρεμβαση ενδιαφερομαι να στειλω την μικρη μου κορη σε μοντεσσοριανο δημοτικο
    εχω ακουσει διαφορα απο πολλους αλλα οχι απο ειδικους και εμπειρους
    υπαρχει καποιος ειδικος και εμπειρος εδω? σιγουρα υπαρχει

    η ερωτηση ειναι επιτρεπει το νομοθετικο πλαισιο υπαρξη πρωβαθμιου μοντεσσοριανου?
    Υπαρχει αναγνωρισμενο μοντεσσοριανο σε πρωτοβαθμια εν λειτουργια ?

    Υστερογρ. Οποτε συγκρουεται η ευρωπαικη με την εθνικη νομοθεσια τοτε σαφεστατα υπερισχυει η ευρωπαικη

    ευχαριστω για τη φιλοξενια του σχολιου

    Παπαδημητριου Γιωργος

  4. αγαπημένοι φίλοι, φίλες. καλησπέρα από την ομάδα Παιδείας των Σχολείων Ειρήνης ΟΗΕ. Επιτρέψτε μας να σας ενημερώσουμε για μια βιώσιμη πρόταση σε καιρούς δύσκολους και αβέβαιους από τα Robert Muller International Schools για παιδαγωγούς κάθε βαθμίδας. Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία http://www.facebook.com/event.php?eid=117481768352820

    • Η επιλογή στον τροπο εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι δικαίωμα. Όχι μονόδρομος που επιβάλλεται και εφαρμόζεται μαζικά και απρόσωπα. Το homeschooling αποτελεί μια εκπληκτική μορφή εκπαίδευσης και μιλάω εκ πείρας! Καλή επιτυχία!

  5. Υποστηρίζω ρτην κίνηση σας, αλλά εξακολου7θώ να πιστεύω ότι χρειάζεται κάτι πολύ πιο δραστικό. Με τα λόγια και τα παρακάλια δεν κερδίθηκε ποτέ τίποτα.
    Χρειαζόμαστε περισσότερο θάρρος και αποφασιστικότητα να εφαρμόσουμε μια πολιτική στάση μη συμμόρφωσης αλλά αυτό κεντρίζει άμεσα και απειλητικά τους δικούς μας (του καθενός) φόβους.
    Σκέφτομαι πάντως πολύ σοβαρά, με έγκριση ή χωρίς, να μη στείλω το παιδί μου σε αυτά τα υπάρχοντα ιδρύματα που ονομάζονται «σχολεία» αλλά ούτε και να υποστηρίξω την ιδιωτική εκπαίδευση γιατί η παιδεία θα έπρεπε να προσφέρεται δωρεάν και να είναι υπό την προστασία της πολιτείας. Σε αυτή τη φάση που βρισκόμαστε, δυστυχώς η «πολιτεία» υποστηρίζει την παραπαιδεία και την άγνοια, την συνεχιζόμενη ύπνωση των πολιτών της.
    Σε κάθε νέα πρωτοβουλιά και προσπάθεια πάντως, είμαι στη διάθεση σας, για τη δημιουργία ουσιαστικής παιδείας και σεβασμό προς τα παιδιά που φέραμε στον κόσμο.

  6. Ο/Η Ασπασια Σκουφιδη λέει:

    Μακάρι τα παιδια μας να έχουν καλύτερες ευκαιρίες στην εκπαίδευση! Μια πραγματική εκπαίδευση που θα περιστρέφεται γύρω απο το παιδι!

  7. Ο/Η Eirini Fytrou λέει:

    Γεια σας!Συγχαρητηρια αρχικα!Θα ηθελα κι εγω να μαθω αν υπαρχει οντως καποιο μοντεσσοριανο σχολειο που να πληρει τις προυποθεσεις.Θα εκτομουσα πολυ αν γνωριζετε κατι σχετικο να μου απαντησετε.Ευχαριστω πολυ!

  8. Τα κριτήρια για ένα μοντεσσοριανό σχολείο:
    Ανθρώπινο δυναμικό με αγάπη και σεβασμό στην παιδική ηλικία και την οικογένεια.
    Τουλάχιστον ένας εκπαιδευμένος δάσκαλος με πτυχίο ανά τάξη με καλή γνώση της χρήσης και της χρησιμότητας του εποπτικού υλικού και των αναπτυξιακών χαρ/κων της ηλικίας.
    Μεικτές ηλικίες ( 18μ έως 2 μιση ετών και 2μιση με 6 ετών).
    Σεβασμός στο κάθε παιδί και στην οικογένεια αυτού.
    Αποδοχή του παιδιού ακριβώς όπως εισέρχεται στο σχολείο χωρίς προϋποθέσεις (αναπτυξιακές και μη).
    Εκπαίδευση γονέων.
    Διασφάλιση του τρίωρου ελεύθερης επιλογής.
    Περιβάλλον οργανωμένο στο ύψος του παιδιού με ελεύθερη πρόσβαση σε αυτό. Ύπαρξη του μοντεσσόριανου υλικού στην πρόσβαση των παιδιών.
    Τάξεις με φυσικό φως.
    Ύπαρξη έξωτερικού χώρου με χώμα φυτά και δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε αυτόν από τα παιδιά.
    Ασφάλεια για να παρέχονται οι παραπάνω ελευθερίες.
    Με αυτά τα κριτήρια και το γονεικό ένστικτο μπορείτε να κάνετε την καλύτερη επιλογή.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s